Klagomål på skolskjuts -TEST

LÄS MER

Välkommen till Klagomål på skolskjuts

Klicka på ”Starta e-tjänst” för att lämna ditt klagomål.

Du behöver ha följande information:

  • Ditt telefonnummer och/eller
  • Din e-postadress

Viktigt att veta 

Ditt klagomål registreras hos oss och blir en offentlig handling. Det betyder att alla kan be att få läsa den. Om ditt klagomål skulle innehålla känslig information kan vi sekretessbelägga den. Men vi rekommenderar dig att undvika att skriva känslig information i ärendet.

Gäller ditt klagomål Din tur (kollektivtrafiken i Sundsvall)?

Om klagomålet gäller ett skolkort (busskort för elev) som inte fungerar, så kontaktar du administratören på skolan, om eleven går i kommunal skola. För elev vid fristående skola hjälper Kontakt Sundsvall dig, telefon 060-19 10 00. Vid andra klagomål eller synpunkter gällande Din Tur, vänligen kontakta Din Turs kundservice. Länk till www.dintur.se/kontakta-oss 

Så här tar vi hand om ditt klagomål

När du skickar ett klagomål till oss är vår ambition att ge dig ett svar inom 10 arbetsdagar.

Annat sätt att lämna klagomål

Om du har svårt att använda e-tjänsten kan vi hjälpa dig att lämna ditt klagomål. Kontakt Sundsvall, telefon 060-19 10 00.

Vill du istället lämna en synpunkt på skolskjutsen?

Via e-tjänsten Lämna synpunkt kan du lämna en åsikt, positiv eller negativ, eller ett förslag på hur något kan göras bättre. Din synpunkt bidrar till att förbättra och utveckla verksamheten.

Länk till Synpunkt Sundsvall

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa