Synpunkt och klagomål på särskild kollektivtrafik
Välkommen till Synpunkt och klagomål på kollektivtrafik
Klicka på ”Starta e-tjänst” för att lämna din synpunkt eller ditt klagomål.
Viktigt att veta
Din synpunkt eller ditt klagomål registreras hos oss och blir en offentlig handling. Det betyder att alla kan be att få läsa den.
Om din synpunkt eller ditt klagomål skulle innehålla känslig information kan vi sekretessbelägga den. Men vi rekommenderar dig att undvika att skriva känslig information i ärendet.
Du kan också välja att skicka in din synpunkt anonymt.
Så här tar vi hand om din synpunkt/klagomål
När du skickar en synpunkt eller ditt klagomål till oss, ser vi till att den kommer till rätt person – någon som arbetar med just det du har synpunkter/klagomål på. Den personen ger dig ett svar inom sju arbetsdagar.
Med din hjälp kan vi som jobbar i kommunen bli bättre på det vi gör.
Alla förslag kan inte bli verklighet. Kommunen styrs av olika lagar och bestämmelser, och vi har också begränsat med pengar. Men mycket kan vi bli bättre på – och därför är alla förslag och synpunkter viktiga för oss. Vi använder synpunkterna som underlag när vi planerar vår verksamhet för framtiden.
Andra sätt att lämna synpunkter och klagomål
Om du inte vill använda webben för att lämna din synpunkt kan du ringa eller skriva till oss i stället.
Telefon: 060-19 10 00
E-post: sundsvalls.kommun@sundsvall.se
Postadress: Sundsvalls kommun, 851 85 Sundsvall
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- IP-nummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende. Indirekt behandlas IP-nummer. Dessa används ej för att identifiera personer utan samlas endast in på grund av tekniska krav.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 24 månader
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Övriga upplysningar
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. läsa mer om dina rättigheter. Telefon: 08-657 61 00. E-post: imy@imy.se. Postadress: Integritetsskyddsmyndigheten, Box 8114, 104 20 Stockholm.
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Ärendetyp
- Ärendeinformation
- Kontaktuppgifter och återkoppling
- Förhandsgranska
- Skicka in